Newsletter Ethica

Δράσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης στο Βελανιδοδάσος Ξηρομέρου

Η πρωτοβουλία συνδιοργανώθηκε από τον οργανισμό INZEB, ως Εθνικό Συντονιστή του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το Κλίμα και τον Δήμαρχο Ξηρομέρου και Πρεσβευτή του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το Κλίμα  Γιάννη Τριανταφυλλάκη

4ου Συνεδρίου Effective Dialogue
Δράσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης στο Βελανιδοδάσος Ξηρομέρου

Με μεγάλη συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών και πολιτών πραγματοποιήθηκαν στο Βελανιδοδάσος Ξηρομέρου, ένα από τα τελευταία μεγάλα οικοσυστήματα βελανιδιάς στα Βαλκάνια, διήμερες δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την κλιματική αλλαγή και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το Κλίμα. 

Η πρωτοβουλία συνδιοργανώθηκε από τον οργανισμό INZEB, ως Εθνικό Συντονιστή του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το Κλίμα, τον Δήμαρχο Ξηρομέρου και Πρεσβευτή του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το Κλίμα  Γιάννη Τριανταφυλλάκη, τον Δήμο Ξηρομέρου, και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Europe Direct Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Στις δράσεις συμμετείχαν επίσης οι Πρέσβειρες του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το Κλίμα, Μαριάνθη Ράππου, Μαρία Βουτσινά και ο Πρεσβευτής Δημήτρης Κόλλιας, συμβάλλοντας στον διάλογο για την κλιματική κρίση και τον ρόλο των τοπικών κοινωνιών.

Εκπαιδευτικές και βιωματικές δράσεις στο δάσος

Την Παρασκευή 22 Μαΐου, οι μαθητές του Δημοτικού σχολείου Φυτειών συμμετείχαν σε κλιματικό εργαστήριο με θέμα την κλιματική αλλαγή και τις επιπτώσεις της στην καθημερινή ζωή. Μέσα από ομαδική εργασία, ανέδειξαν προβλήματα της περιοχής και πρότειναν λύσεις στο πλαίσιο της δράσης «Μιλάω με τον Δήμαρχό μου για το κλίμα», υπογραμμίζοντας πως οι μικρές καθημερινές πράξεις μπορούν να βοηθήσουν την κοινότητα στην οποία ζουν, αλλά και την ευρύτερη περιοχή. Στο τέλος, αποτύπωσαν τα δικά τους «κλιματικά μηνύματα» σε συμβολική ξύλινη κατασκευή δέντρου.

Την ίδια μέρα, μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου Φυτειών, του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Ξηρομέρου, καθώς και κάτοικοι της περιοχής συμμετείχαν σε κλιματικό περίπατο στο Βελανιδοδάσος, με στόχο τη βιωματική επαφή με το φυσικό περιβάλλον και την κατανόηση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στο τοπικό οικοσύστημα.

Κατά τη διάρκεια της δράσης δόθηκε έμφαση στη βιοποικιλότητα της περιοχής, τη διαθεσιμότητα των υδάτινων πόρων και τις πιέσεις που δέχεται το δάσος από φαινόμενα όπως η λειψυδρία και οι πυρκαγιές. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη δύναμη της αφήγησης ιστοριών ως εργαλείου περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, με τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες να καταγράφουν προσωπικές μνήμες και εμπειρίες από το δάσος.

Ο Δήμαρχος Ξηρομέρου και Πρεσβευτής του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το Κλίμα, Γιάννης Τριανταφυλλάκης, σημείωσε ότι «η προστασία του Βελανιδοδάσους είναι μια συλλογική ευθύνη που ενώνει σχολεία, φορείς και πολίτες. Η συμμετοχή όλων, και ιδιαίτερα των νέων, δείχνει ότι η τοπική κοινωνία μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο απέναντι στην κλιματική κρίση».

Σχόλια

Φόρτωση...

Σχετικά Άρθρα