Η Lidl, μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής πώλησης τροφίμων στην Ευρώπη, έχει δεσμευτεί να επιτύχει το Net-Zero έως το 2050 σε όλο το φάσμα της επιχειρηματικής της δραστηριότητας και τις αλυσίδες εφοδιασμού. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία θα μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου όσο το δυνατόν πιο κοντά στο μηδέν μέχρι το 2050. Ο στόχος Νet-Ζero περιλαμβάνει τις εκπομπές στο Scope 3, δηλαδή στα αρχικά και μεταγενέστερα στάδια της αλυσίδας αξίας της Lidl, όπου παράγεται πάνω από το 90 τοις εκατό των συνολικών εκπομπών της εταιρείας.
Ενώνοντας δυνάμεις για τη μείωση των εκπομπών
Προκειμένου να θέσει πορεία για το Νet-Ζero, η Lidl επεκτείνει τη στρατηγική της για το κλίμα, ώστε να συμπεριλάβει νέους συγκεκριμένους στόχους στο Scope 3: έως το 2034, η εταιρεία στοχεύει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη γεωργία, τη δασοκομία και άλλες χρήσεις γης κατά 42,4 τοις εκατό (“εκπομπές FLAG”). Η εταιρεία δεσμεύεται επίσης να μειώσει κατά 35 τοις εκατό τις εκπομπές της στον τομέα της ενέργειας και της βιομηχανίας (“εκπομπές Ε+Ι”) κατά την ίδια περίοδο .
Για τον σκοπό αυτό, η Lidl θα συνεργαστεί ακόμη πιο στενά με τους εταίρους και τους προμηθευτές της στο μέλλον. Η εταιρεία έχει δεσμεύσει τους μεγαλύτερους προμηθευτές της, οι οποίοι ευθύνονται για το 75% των εκπομπών Scope 3 που σχετίζονται με τα προϊόντα, σε στόχους μείωσης έως το 2026 σύμφωνα με την πρωτοβουλία Science Based Targets Initiative (SBTi). Η SBTi είναι μία παγκόσμια πρωτοβουλία που στηρίζει τις εταιρείες στον καθορισμό επιστημονικά τεκμηριωμένων στόχων για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σύμφωνα με τις τελευταίες επιστημονικές εξελίξεις αναφορικά με το κλίμα. Η Lidl υποστηρίζει και δίνει τη δυνατότητα στους προμηθευτές της να επιτύχουν αυτούς τους στόχους μέσα από την υιοθέτηση κατάλληλων μέτρων.
Ορόσημα της στρατηγικής για το κλίμα που έχουν επιτευχθεί
Μέχρι σήμερα, η Lidl έχει ήδη εξοικονομήσει το 52% των λειτουργικών εκπομπών CO2 (Scope 1 & 2). Ειδικότερα, η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έχει συμβάλει σε αυτό: από την 1η Μαρτίου 2022, η Lidl χρησιμοποιεί 100% πράσινη ηλεκτρική ενέργεια σε όλα τα καταστήματα, τα κέντρα logistics και τα κτίρια γραφείων. Επιπρόσθετα μέτρα τα οποία έχουν επίσης εφαρμοστεί με επιτυχία, είναι:
- Ένταξη της ηλεκτροκίνησης (e-mobility) και επέκταση των σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης (e-charging stations). Συγκεκριμένα στην Ελλάδα διαθέτει πλέον τα 2 πρώτα ηλεκτρικά εταιρικά αυτοκίνητα και συνολικά 54 σταθμούς φόρτισης σε καταστήματα και κεντρικές εγκαταστάσεις. Επίσης, έχει αποκτήσει τα πρώτα 6 υβριδικά αυτοκίνητα.
- Εγκατάσταση και λειτουργεία φωτοβολταϊκών συστημάτων σε στέγες 27 καταστημάτων και 2 logistic center.
- Χρήση LED φωτισμού στον χώρο πώλησης στο 100 % των καταστημάτων.
- Χρήση αντλίας θερμότητας για παραγωγή θερμότητας στο 100% των εγκαταστάσεών μας.