Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)
Η ΑΒ Βασιλόπουλος επενδύει σε συνεργασίες με Έλληνες παραγωγούς δημιουργώντας αξία για τις τοπικές κοινωνίες, τους μετόχους της και την οικονομία.
Όπως ανακοίνωσε προ ημερών σε δημοσιογραφικό ταξίδι στη Βόρεια Ελλάδα ο Νίκος Λαβίδας, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, μέσα από τις αποκλειστικές συνεργασίες με τους τοπικούς παραγωγούς η εταιρεία αναδεικνύει τον πλούτο της ελληνικής γης και θάλασσας προσφέροντας στους πελάτες της ποιοτικά προϊόντα ενώ ταυτόχρονα ενισχύει τις σχέσεις της με τις τοπικές οικονομίες μέσα από την ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων franchise. Ειδικά σε Κεντρική, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη διαθέτει 71 καταστήματα, εκ των οποίων 32 είναι franchise, όπου απασχολούνται 1.000 εργαζόμενοι ενώ μέσα στο έτος προβλέπεται να αυξηθούν καθώς θα ανοίξουν ακόμα 9 καταστήματα.
Σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, το 2025 σχεδιάζεται η προσθήκη 40 νέων καταστημάτων franchise στο συνολικό δίκτυο καθώς και η μετατροπή 40 εταιρικών καταστημάτων σε franchise. Η ΑΒ, θυγατρική της Ahold Delhaize, με ικανοποιητικές επιδόσεις στο α’ τρίμηνο του έτους (στα επίπεδα του 2,5%), σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία, δίνει έμφαση στις συνεργασίες franchise απ’ όπου αντλεί το 15% του τζίρου της, με στόχο αυτό το μερίδιο το 2025 να φτάσει στο 25%. Σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα το 2025 είναι χρονιά ορόσημο για την εταιρεία, καθώς καταγράφει ανάπτυξη και επιστρέφει στην κερδοφορία, κάτι που μένει να επιβεβαιωθεί από τα οικονομικά στοιχεία στο τέλος του α’ εξαμήνου.
Σημειώνεται ότι οι τοπικοί παραγωγοί αντιπροσωπεύουν πάνω από το 80% στο σύνολο των προμηθευτών της εταιρείας στην περιοχή της Βορειοανατολικής Ελλάδας. Ενδεικτικά σημειώνεται η πολυετής συνεργασία με τα Θερμοκήπια Θράκης, κοινή επένδυση των ομίλων Πλαστικά Θράκης και Έλαστρον, με τα μεγαλύτερα υδροπονικά θερμοκήπια της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η σειρά προϊόντων “Ο Κήπος της Ξάνθης”, με κηπευτικά προϊόντα υδροπονίας, όπως αγγούρια, μελιτζάνες, μίνι αγγουράκια και τοματάκια, φτάνει καθημερινά στο δίκτυο καταστημάτων της αλυσίδας ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η ΑΒ προμηθεύεται το 50% της παραγωγής των Θερμοκηπίων Θράκης, με στόχο να αυξήσει το μερίδιό της στην εταιρεία που έχει επενδύσει μεταξύ άλλων στην γεωθερμική ενέργεια της περιοχής αναπτύσσοντας υδροπονικές καλλιέργειες που πληρούν τα υψηλότερα πρότυπα Συστημάτων Ολοκληρωμένης Διαχείρισης για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Κωνσταντίνος Χαλιορής, γιος του ιδρυτή του Ομίλου Πλαστικά Θράκης Σταύρου Χαλιορή και Νίκος Λαβίδας, Brand President ΑΒ Βασιλόπουλος
Ενδεικτική είναι επίσης η συνεργασία με την ΜΑΝΙΟΣ, που προμηθεύει με φρέσκα ψάρια το δίκτυο της ΑΒ. Η αποκλειστική συνεργασία μετρά πάνω από 10 χρόνια και εν πολλοίς αναδεικνύει την έμφαση της ΑΒ στη βιώσιμη αλιεία. Σημειώνετασι ότι με έδρα την Ιχθυόσκαλα Καβάλας, η ΜΑΝΙΟΣ εξασφαλίζει για την αλυσίδα φρέσκα ψάρια, όπως γαύρο και σαρδέλα – τα οποία είναι και κορυφαία σε πωλήσεις – όλο τον χρόνο. Διαθέτει σύγχρονο στόλο 15 φορτηγών-ψυγείων και προηγμένο συσκευαστήριο, χάρη στο οποίο πραγματοποιείται άμεση και ασφαλής διανομή των προϊόντων καθημερινά στις αποθήκες της ΑΒ σε Σίνδο και Οινόφυτα.

Η τρίτη γενιά στην ηγεσία της οικογενειακής επιχείρησης ΜΑΝΙΟΣ
Επίσης, στο Κοκκινοχώρι Καβάλας, ο βιολογικός αμπελώνας Κτήμα Βιβλία Χώρα προσφέρει εξαιρετικά κρασιά με Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη (ΠΓΕ) Παγγαίο και ποικιλίες, όπως Λευκός Ξηρός ΒΙΒΛΙΑ ΧΩΡΑ, Ερυθρός Οίνος, καθώς και Sole Βιδιανό που ξεχωρίζουν για την υψηλή τους ποιότητα.

Στιγμιότυπο από την επίσκεψη που διοργάνωσε η ΑΒ στο Κτήμα Βιβλία Χώρα
Σημειώνεται επίσης ότι η ΑΒ έχει δημιουργήσει εξαγωγικό hub στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, όπου οι εξαγωγές τοπικών ελληνικών προϊόντων φτάνουν ήδη τα 100 εκατ. ευρώ σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ του ομίλου Ahold Delhaize.
Υπενθυμίζεται τέλος ότι η ΑΒ διατηρεί συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς σε όλη τη χώρα, όπως στην Κρήτη, όπου πριν από λίγους μήνες παρουσίασε προμηθευτές όπως το Αμάρι, πρότυπος γαλακτοκομική εταιρεία, ο Αγροτικός Γαλακτοκομικός Κτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Ανωγείων, “Τα Ανώγεια” αλλά και η KRIVEK, εταιρεία με δραστηριότητα σε κρέατα και αλιεύματα νωπά και κατεψυγμένα. Πρόκειται για συνεργασίες που εξυπηρετούν το πανελλαδικό δίκτυο της ΑΒ.